Ullissa mitt liv, Vägen tillbaka

Alla inlägg under september 2012

Av Ullissa - 30 september 2012 22:12

I dag har varit en bra dag.

Startade dagen i ishallen då min Dotter hade träning. Alla föräldrar fråga hur det var med mig och hur jag mådde. Kul att känna sig saknad. Men dom var glada att jag var på bättringsvägen.


Sen var jag hem hos en kompis och fika. Dumpade sedan Tuva där så hon kunde leka med sin kompis. Tuva kom inte hem föränns vid 18 då hade jag fått vila hela dagen och jag hade fixat maten, Rotmos med köttkorv mums.


Precis när vi skulle äta så kom Anna L förbi Hon fick lite mat hon med. Så trevligt när ens bästa vänner bara tittar förbi sådär på en snabbkaffe. Det upskattas verkligen. Har inte hunnit träffa henne så mycket det sista då hon jobbat massor och jag har ju legat inne på sjh.


Helgen har varit toppen fått umgås med båda mina Annor he he. Vad skulle jag göra utan dom.

Det enda är att båda heter Anna och det är lite jobbigt. Men men älskar dom ändå.


Var underbart väder här i dag så jag passade på att ta en underbar hösbild när solen var på väg ner nu i em. Trädet untanför min uteplats. Ser ut som om det brinner när solen ligger på.

 


I natt som var så sov jag jätte dåligt. Det var första natten utan starka värktabletter. Visst jag somnade men jag vaknade med 1-2 timmart mellanrum hela natten. Inte för att det gjorde ont utan jag bara vankade. Tror att min kropp saknade dom starka tabletterna. Var så nära på att gå upp och ta en men det gjorde jag inte.

Snacka om att kroppen vänjer sig fort vid saker. Hoppas att jag får sova i natt för det starkaste jag tänker ta är Ibuprofen. Hmmmm Inte bli beroende här inte. Bara att bita i hop blir jag trött så blir jag. Hoppas som sagt att jag får sova.


Nu ta och krama kudden.


Kramisar

 

Av Ullissa - 29 september 2012 10:34

I dag käns allt så bra.


Jag har sovit gott i natt för första gången på länge. Så himla skönt känns nu verkligen att allt är påväg åt rätt håll.

I dag ska jag som sagt hem till Anna D och ha trevligt vi ska hitta på lite roliga saker och ha trevligt.


Föresten mina nyiköpta jeans som jag köpte för tre veckor sedan är nu förstora. Jag som innan inte märkte någon speciell skillnad när jag tappat 2kg men nu så är det en hel storlek. Hmm men men som tur är kan Anna ha mina nya jeans så hon köper dom billigt av mig och jag kan köpa ett par nya i en storlek mindre he he tur att man har bra vänner.

Så numera är det strl 29/32 i tumstrl i jeans känns så skönt.


Alla får ha en toppen dag det ska jag ha.


Kramisar

 

Av Ullissa - 28 september 2012 22:29

I dag har varit en helt underbar dag.

Var nere till Dsk på fm och det ser kanon bra ut. I alla fall mycket bättre.

Sen hem en sväng å vila lite.


Mötte sedan upp Anna D med barnen på stinsen köpC å fikade lite tog en titt i affärerna och myste.

Sen så bar det av hem till henne.

Där avnjöt vi en god middag bestående av Tacos och massa trevligt prat.

Mumsade på lite natchochips och drack lite Colazero vid köksbordet och bara mös.

Så skönt att komma hemmifrån hen hel Em och kväll. Härligt härligt är ju så trött på att bara vara hemma hela tiden och inte komma någonstans då jag inte heller orkar så mycket.


Tack Anna för en jätte trevlig kväll då vi båda är gräsänkor he he. Tur att barnen var så snälla.


Nu skall här sovas i morgon skall jag hjälpa Anna att måla väggar i deras nya Relax. Hjälpen kommer bestå av att jag sitter på en stol å pekar var hon missar he he. Kanske orkar ta några penseldrag?


Kramisar

 

Av Ullissa - 27 september 2012 22:58

Ja vad ska man säga egentligen.


Vet att min Blogg just nu handlar mycket om min tå men det är det som kretsar i mitt huvud just nu. För annars så gör jag ju inte så mycket. Sitter här hemma å gör egentligen absolut ingenting.


Jo föresten det har hänt en sak och det har med mina planer att göra som jag skrev om tidigare. Jag har fortfarande inte fått det pappret jag väntar på men jag håller på för fullt att få tag i det Inte lätt kan jag säga.

Var ändå på ett möte i dag för att ordna upp mina planer och vi kom halvägs i alla fall. Behöver som sagt det pappret jag saknar. Men förhoppningsvis så kan jag avslöja nästa vecka vad det är jag håller på med. He he ganska kul att skriva om hemliga saker.


Vill inte riktigt avslöja ännu mina planer ifall det inte går som jag vill.

Vissa vet vad det handlar om hoppas dom inte avslöjar mig. Men jag lovar att jag inte skall stressa fram detta å det kan jag inte heller för allt tar sin tid i detta projekt.


Var hos läkarn i går och han sa att läker det inte ordentligt nu så kanske man får kapa Tån?????!!

Det var ju inte precis vad jag ville höra direkt.


Mitt tycke är att tån ser bättre å bättre ut för varje dag. Det enda vettiga jag gör varje dag är att gå ner till Dsk och gör en omläggning.


Nu ska jag sova! Håll tummarna på att det löser sig fort med mitt papper.


Kramisar

 

Av Ullissa - 26 september 2012 07:46

Ja här kan jag inte påstå att det händer så mycket.

Jag kan inte träna inte fixa och dona här hemma. Går jag ner till Dsk så är jag helt slut när jag kommer hem. Känner mig frisk ena stunden å jätte sjuk andra det är inte kul alls.


I dag skall jag tillbaka till Danderyds sjh och Ortopeden för att kolla min tå igen. Får hoppas på det bästa att dom inte behöver skära i tån igen.

Mamma kom i går för att skjussa mig i dag då jag fortfarande har problem med bilkörandet.


Ja som sagt kan ju inte påstå hatt det händer så mycket hmm.

Satt i går och spelade Wii Min dotters spel men oj vad kul det är he he man blir som barn på nytt. Skylanders.

Detta spel kan jag rekomendera faktiskt. Det är ett barnvänligt paltåspel på svenska med både tal och text när man får instruktioner. Visst det är dödande i men vilket spel finns inde det i. Sen så är det en hel del gåtor och quest man skall lösa så man får tänka lite med i bland.

Det som drar ner spelet lite är att gubbarna till som man spelar med kostar runt en hundring styck och för att komma in på alla banor måste man ha minst en gubbe av alla element och det finns 8st element.


  

Mej Oj vad kul det är he he.


Nu dax att fara snart sen hem å spela tror jag ;)


Kramisar

 

Av Ullissa - 24 september 2012 23:00

Ingen träning pga Sjukdom och Sjukhus vistelse!

Inte kul alls.

Men försöker att behålla lusten tills jag blir frisk igen.


Kramisar

Av Ullissa - 24 september 2012 22:50

I dag har inte varit en bra dag alls.


Jag var ner till Dsk och la om min tå. Sen så var jag upp på Coop och handlade lite.

När jag kom hem så var jag så slut att jag deckade på soffan och sov bort hela em. Det märks att jag inte är så frisk. Jag som ville småträna lite denna vecka men det skiter sig jag orkar ingenting har jag märkt. får ta lite småpromenader i stället ner till Vc tar ca 5-10 min och det får räcka men röra på mig måste jag.

Tog dock bilen i dag då jag skulle upp och handla, men i morgon blir det till att gå.

Hoppas jag inte blir lika slut i morgon?


Vart inget bakande i dag sov som sagt å middags pajen som jag skulle fixa vart fixad men det vart visst lite sen middag i dag då. He he tog lite tid innan jag vaknade till nu på kvällen. Tuva var inte heller så hungrig så tiden bara rusade iväg. Men vi fick våran paj tillsut och den var jätte god.

Kycklinng paj med morot och palsternacka i Mums säger jag bara.

 

Så gott serverades med en grönsallad och lite creamfraiche sås. Mums.

Lägger in receptet i morgon.


Nu skall här sovas igen. Hoppas på att det blir bättre sovande i natt än i går natt.


Kramisar

 

Av Ullissa - 24 september 2012 17:59

Jag har fått en ide som jag inte riktigt tänker tala om ännu. Måste se hur det går först.


Jag har nu planerat mitt liv för ett tag framöver håll alla tummar ni har att det går som jag vill.

Men jag måste vänta in vissa saker innan jag kan ta tag i detta helt. Hoppas det jag väntar på kommer i morgon.

Trodde det skulle komma i dag med posten men icke sna nicke. Suck


Jag är en sådan person att när jag väl har bestämt mig för något så skulle det ha skett redan i går.

Tycker inte om denna att vänta ut saker. Vill att det ska vara klart nu.


Men men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller?


Hoppas jag får bra besked snart!


Kramisar

 

Besökare

Presentation


Jag är Mamma, Sambo.
GBP-opad.
Småbarnsförälder
Detta är mitt liv med kamp för träning, vikten.
Att få ihop livets pussel.

Kategorier

Vägen Tillbaka.

11/3-14   92kg       

16/11-15  91kg             +9kg


23/11-15 90kg            -1kg

7/12-15  89kg            -1kg

14/12-15 86.8kg        - 2,2kg

1/1-16    86,8kg        -0,2kg

18/1-16   86,5kg        -0,1kg

23/1-16   84,9kg        -1,6kg

4/4-16      89kg       +4.1kg

8/4-16    87,3kg        - 1.7kg

15/4-16   869kg       - 0,4kg

22/4-16  86,7kg       - 0,2kg

7/8-16   89,7kg          +3kg

14/8-16  87,8kg          -1,9kg

21/8-16  87,1kg         -0,7kg

28/8-16 86,8kg        -0,3kg

4/9-16  85,9kg        -0,9kg

11/9-16  84,6kg          -1,3kg

25/9-16 84,6kg         - 0kg

2/10-16 85,6kg           +1kg

9/10-16  83,7kg        - 1,9kg

16/10-16 89,9kg       - 0.9kg

 

Total vikt nedg         -8,2kg

 

Kvar att gå ner         12, 8kg

Till drömvikt

Min ViktResa!

 

7/6-11:  Start          110,3kg 

Startar med pulver!

21/6-11: 104,6kg        -5,7kg

         Op-Dagen

Flyt (2v)

5/7-11: 99,8kg          -4,8kg

Purre (2v)

19/7-11 97,6kg          -2,2kg

Vanlig mat (2v)

2/8-11   94,7kg         -2,9kg

Augusti (4v)

30/8-11  91,5kg         -3,2kg

September (4v)

27/9-11 87,4kg          -4,1kg

Oktober (4v)

11/10-11 84,6kg          -2,8kg

November (4v)

30/11-11 82,8kg          -1,8kg

December (4v)

27/12-11 81,7kg            -1,1kg 

Januari (5v)

30/1-12  80kg           -1,7kg

Februari (4v)

27/2-12  80,7kg       +0,7kg 

Mars (4v)

26/3-12   79,3kg        -1,4kg

April

16/4-12  79,1kg         -0,2kg

Maj

28/5-12  78,3kg        -0,8kg

Juni

1år efter Op.

21/6-12    78kg        -0,3kg

Juli

23/7-12    76,8kg       -1,2kg

Augusti

28/8-12    76,8kg       -0kg

September

24/9-12    75,3kg       -1,5kg

Total nedgång         -35kg

 

Oktober 12- Juli 13

Ingen vikt neddång pga gravid

Givavid inskrn 79kg   +4kg

Förlossnineg    95kg  +20kg

efter Graviditet   92kg -13kg

 

 

          

 

 

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Följ bloggen.

Follow Ullissa mitt liv!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Bloggar jag läser

Div. Länkar


Skapa flashcards