Ullissa mitt liv, Vägen tillbaka

Alla inlägg under juni 2013

Av Ullissa - 22 juni 2013 11:01

I går var det midsommarafton och den ljusaste dagen på hela året!


Detta firade jag och min undebara familj med att åka in till Skansen.

Kan ju säga att vi var inte ensamma om den Iden med det gick bra ändå.

Här är Björn och Tuva på båten över till Djurgården. Det var ingen liten kö till båten men det kan jag förstå med tanke på Buss strejken som pågår.

  

Vi skippade dock att gå till midsommar stången då det var tokmycket folk just kring den.


Vi koncentrerade oss på att titta på djuren och äta våran Picnick som Bestod av hemmagjord kyckingröra med Baugett och Små tomater och Melon Mums det var så gott.

    


Djuren måste ha tyckt att det var lite varmt så dom höll sig undan. Vi såg en Björn som låg å slappa i gräset sen en Varg som gick runt lite!

Men det roligaste djuret vi såg var faktiskt en Vild Ekorre!!! he he den svansande runt oss och var inte rädd alls?? Men vi fick förklaringen strax! Den var ute efter något gott ;) så när den fått ett kex av någon så for den upp i ett träd och mumsade kex!

Ett barn sa å mamma jag kunde klappa! Inte bra då den kan bitas tycker jag! Hmm ja ja.

Men söt var den å smart!

 

(Obs inte mina barn på bilden!)


Vi kom hem ganska sent. Så det blev en sen Sillmiddag på uteplatsen med: Fräskpotatis, Sill, Lax och lite rester från Lunchen! Mumsigt gott.


Kan påstå att vi hade tur med vädret. Kom ett par droppar medans vi tog en fika vid lillskansen men sen inget mer. Ganska skönt även med att det inte var gassande sol hela tiden!


Mina fogar mådde väll sådär när jag kom hem så jag var snabb med att ta ett varmt bad! Men nu vet jag att jag kommer klara av Kolmården när vi ska dit om två veckor.

Kan lungt påstå att min mage är ganska tung nu!

Men snart får här mysas bäbis!!


I dag misommardagen blir en lugn dag och lite städande här hemma tror jag då det är Mulet å grått ute!


Kramisar

 

Av Ullissa - 19 juni 2013 11:15

Då har jag fixat det sista med bäbis fixet!   Nu känns det som att hon kan komma när hon vill.

Vi var i fredags å hämtade Barnvagnen den är så fin! Det är en Brio Smile med svängbara framhjul. Kommer vara så lätt att köra den. Björn körde den med en hand från bilen å hem. Trots att sittdelen låg på den med som extra vikt.

Har även hunnit med att bädda den!

 


I dag så har vi även bäddat och satt upp lite fina bilder på väggen vid spjälsängen.

 

En egen liten myshörna för bäbis är nu klar den med!


Har nästan med packat klart BB-väskan.

Saknas lite snacks och lite journaler (måste be min bm om dessa) Sen så är den färdigpackad den med.

Är som sagt nu i V.36 och den kan komma närsom. ;)


Kramisar

 

Av Ullissa - 19 juni 2013 10:45

Nu hoppas jag att magen inte växer mer!

Snart bara en månad kvar till BF, hoppas verkligen tiden går fort!!

 

Av Ullissa - 11 juni 2013 14:00

En stor sorg har drabbat oss i dag!

Vi fick avliva våran älskade gammeltant Katt Sissi i dag.


Hon har varit lite krasslig länge men i Söndags så upptäckte vi att hon var svullen i buken.

Hon sov även väldigt mycket.

Så i går bokade vi en tid till veterinären för i dag.


Det visade sig hatt hon hade ett blåsljud på hjärtat och troligtvis Hjärtsvikt därav all vätska i buken. Hon hade gått upp lite mer än 1kg. Stackars Katt.

Så vi tog beslutet med veterinären att Sissi skulle få somna i dag.


Så kl 13.15 i dag fick våran Sissi somna in. Hon vart ca 15 år gammal. Vet inte hur gammal hon var då Björn hittade henne utmrglad och halvt döende för tio år sedan på en parkering och tog med henne hem!


Våran lilla hittekatt Sissi hoppas du har det bra nu! VI älskar dig!

 


Av Ullissa - 6 juni 2013 19:40

I dag har det varit en underbar dag med familj och goda vänner!


Dagen startade med en Picknick i Edsbersgs slottspark och Spelmän samt underhållning. Riktigt mysigt i solen.

     

Kommer nog att gå dit nästa år igen om jag inte jobbar vill säga?


När vi kom hem så ville barnen så gärna åka iväg och ta ett snabb dopp! Det första för i år.

Hmm ja ja vad gör man inte för barnen. ;)

Vi åkte iväg till Norrviken för ett snabb dopp.

   

Tuva badade för första gången i år! Komentaren var: Sådär kallt. he he


Jag doppade bara fötterna och tyckte det var jätte kallt......


Hem sen och avnjöt resterna från lunchen. Så nu slapp i soffan och kolla på Nationaldagen på skansen.


Som sagt en händelserik dag!


Kramisar

 

Av Ullissa - 5 juni 2013 11:15

Härligt nu är jag helt färdig med min lilla Städlista!! så skönt!

Innan Bäbis fix lista!

Det tog mig en månad men nu så är jag äntligen klar med den. Fint har det blivit här hemma i alla fall!


Det jag startade med var att fixa skötbordet, behövde införskaffa lite trådbackar hatt ha i då detta inte fanns förut. Inte lätt när Ikea har ändrat sina mått. Det är ett Ikea skötbord men finns inte längre att köpa. Men jag hittade backar som passade någorlunda med skruvhålen och mått, det jag behövde göra var att göra nya skruvhål bak för skenan var lite längre än vad tidigare varit.

He he höggravid och krypa in i ett skötbord för att göra hål var inte lätt men det gick tillslut!

Fint var det med!

 


Jag är helt slut nu vill jag lova!


Kramisar

 

Av Ullissa - 4 juni 2013 14:45

I dag är en sån där dag som jag egentligen inte har lust till något alls!

Men det var det i går med så jag måste rycka upp mig. Visst det är lite långtråkigt och jag blir järna slö,

men det finns faktiskt saker att göra så jag behöver inte ligga på sofflocket hela dagen.

Tog tag lite i går och hade tvättstugan. Tvättade filtar och sånt då vi har katt och ingen torktumlare hemma så är tvättstugan jätte bra!!


I dag så har jag faktiskt tvättat fönstret i Tuvas rum så nu är alla fönster tagna! ;)

Jag funderar på om jag ska ta bilen i dag med då det faktiskt är mulet och grått. Blir inte lika varmt då och i morgon så ska det vara varmt igen.


Vi hade nämligen hund för ett bra tag sedan! Finns inlägg om han här i bloggen. Men jag har inte tagit mig tid till att få bort alla hundhår i bilen! Så hela skuffen är full med hundhår. Skulle vara skönt att få bort det. Gick inte bort med dammsugare då jag har städat flera ggr. Måste sitta med Tejp mm för att få bort håren. Har liksom kilat sig fast i Tyget i skuffen och även i baksätet har det blivit en del. Sen så är det spilld salsasås i baksätet som jag med måste få bort. Hmmm bara att sätta fart med en hundhåren i alla fall. Se om jag hinner tvätta sätena med?


Måste ju även passa på så länge jag har orken med magen å inte får värkar! visst jag får samandragningar men dom ger sig sen när jag vilar! Detta vill jag ha klart innan Bäbisen Kommer.


I kväll så är det föräldramöte i min dotters skola då dom ska delas till hösten då dom börjar trean.

Spännande å se hur dom tänkt??


Kramisar

 

Av Ullissa - 1 juni 2013 23:00

I Fredags så var jag hos läkaren för jag har haft så ont nerditll och det visade sig att jag har en Urinvägsinfektionn. Inte kul vill jag säga så där har jag förklaringen till att jag springer och småskvätter mer än vanligt.


Annars så mår jag toppen. Mamma är här i helgen och vi ska fira Tuva nu i kväll med grillning. Det regnar dock men tur man har markis så vi sitter under den och myser med infravärmen på.

Härligt blev det i goda vänners lag så trevligt.

Ganska trött dock då min Tuva var på Fotbollscup på fm. men vad gör man inte för sin stora Dotter som inte fick fira sin födelsedag förra veckan då hon fyllde eftersom hon var på läger med scouterna.


Jag städade även badrummet i Fredags så jag har nu prickat av ännu en punkt på min lista innan bäbis fix he he! Stora listan innan bäbis fix!


Snart är listan klar! Bara Tuvas fönster kvar!! ;)

I morgon ska jag skjussa hem mamma och även passa på att åka hem till min mormor för en fika. Då även hon vill fira Tuva. Hon är så gammal så hon orkra inte åka hit. Så då åker jag mer än gärna dit! Allt för min älskade mormor!


Kramisar

 

Besökare

Presentation


Jag är Mamma, Sambo.
GBP-opad.
Småbarnsförälder
Detta är mitt liv med kamp för träning, vikten.
Att få ihop livets pussel.

Kategorier

Vägen Tillbaka.

11/3-14   92kg       

16/11-15  91kg             +9kg


23/11-15 90kg            -1kg

7/12-15  89kg            -1kg

14/12-15 86.8kg        - 2,2kg

1/1-16    86,8kg        -0,2kg

18/1-16   86,5kg        -0,1kg

23/1-16   84,9kg        -1,6kg

4/4-16      89kg       +4.1kg

8/4-16    87,3kg        - 1.7kg

15/4-16   869kg       - 0,4kg

22/4-16  86,7kg       - 0,2kg

7/8-16   89,7kg          +3kg

14/8-16  87,8kg          -1,9kg

21/8-16  87,1kg         -0,7kg

28/8-16 86,8kg        -0,3kg

4/9-16  85,9kg        -0,9kg

11/9-16  84,6kg          -1,3kg

25/9-16 84,6kg         - 0kg

2/10-16 85,6kg           +1kg

9/10-16  83,7kg        - 1,9kg

16/10-16 89,9kg       - 0.9kg

 

Total vikt nedg         -8,2kg

 

Kvar att gå ner         12, 8kg

Till drömvikt

Min ViktResa!

 

7/6-11:  Start          110,3kg 

Startar med pulver!

21/6-11: 104,6kg        -5,7kg

         Op-Dagen

Flyt (2v)

5/7-11: 99,8kg          -4,8kg

Purre (2v)

19/7-11 97,6kg          -2,2kg

Vanlig mat (2v)

2/8-11   94,7kg         -2,9kg

Augusti (4v)

30/8-11  91,5kg         -3,2kg

September (4v)

27/9-11 87,4kg          -4,1kg

Oktober (4v)

11/10-11 84,6kg          -2,8kg

November (4v)

30/11-11 82,8kg          -1,8kg

December (4v)

27/12-11 81,7kg            -1,1kg 

Januari (5v)

30/1-12  80kg           -1,7kg

Februari (4v)

27/2-12  80,7kg       +0,7kg 

Mars (4v)

26/3-12   79,3kg        -1,4kg

April

16/4-12  79,1kg         -0,2kg

Maj

28/5-12  78,3kg        -0,8kg

Juni

1år efter Op.

21/6-12    78kg        -0,3kg

Juli

23/7-12    76,8kg       -1,2kg

Augusti

28/8-12    76,8kg       -0kg

September

24/9-12    75,3kg       -1,5kg

Total nedgång         -35kg

 

Oktober 12- Juli 13

Ingen vikt neddång pga gravid

Givavid inskrn 79kg   +4kg

Förlossnineg    95kg  +20kg

efter Graviditet   92kg -13kg

 

 

          

 

 

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Följ bloggen.

Follow Ullissa mitt liv!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Bloggar jag läser

Div. Länkar


Skapa flashcards